tisdag 13 juli 2010

...om boxklubbar.

Har du hört talas om begreppet bokklubbar? Där en grupp personer läser samma bok så långt de hinner fram till ett givet datum för att sedan sätta sig ned och diskutera boken i fråga? En boxklubb är lite av samma grej fast det gäller filmer och tv-serier.

Jag har länge längtat efter en Tv-serie att följa lika slaviskt som jag och Ia följde Tredje Skiftet (Third Watch) på femman. Serien utspelar sig i nutid i New York där man får följa
personalen hos Brandkåren, Polisen och Ambulansen. Fruktansvärt spännande och så jäkla bra regisserat!

Som tur är går nu Twin Peaks som är min andra absoluta favorit-tv-serie. Kanal 9 visar Twin Peaks varje onsdag och torsdag från klockan 22.45. Har du missat Twin Peaks
rekommenderar jag serien starkt. David Lynch har aldrig förr skapat en sådan djupt komplex och tryckande stämning som han lyckades göra med Twin Peaks. Jag vill inte säga för mycket för er som inte känner till serien, ni får se den helt enkelt.

Om det är någon som vet en bra tv-serie att följa så tveka inte att tipsa mig. Jag längtar efter någonting att ställa klockan efter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar