måndag 12 juli 2010

...om att bada i havet.

Varmt som fan är det! Igår var vi på kalas hos underbara söstra mi. Jag trodde att jag skulle svimma av värmen. Jag svettades så det rann ner för pannan, jättetrevligt för de andra gästerna som satt vid bordet. Nä fy! Så idag har vi badat på Larödsbaden. På Larödsbaden, i Larödsbaden, vid Larödsbaden? Låter konstigt vilket som. Hur som helst, man inser att man har haft Sveriges absoluta finaste badstrand i Åhus när man kommer till andra ställen...som Larödsbaden till exempel. Stenar i sanden, stenar, sjötång, sjögräs och äcklig äcklig gummislembotten. Nä tacka vet jag Åhus! Som jag saknar Åhus underbara sandstrand utan allt jobbigt. Eller Gjusholms klippor så fort vi har satt dit en badstege eller liknande. Gjusholm är också jäkligt fint att bada vid. Man skulle ha haft en såndär hög regnvattenstunna, den kunde man placera ute på balkongen och ställa sig i. Det hade varit fina fisken det, i detta fallet tjocka Piraten men iallafall.

På tal om tjocka piraten. De sägs att det har skådats knubbsäl ute vid Gjusholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar