torsdag 8 juli 2010

...om att bli av med saker.

Som vissa av er vet ska familjen Dahlbom flytta den 16'e. Det ska bli så infernaliskt skönt! Allt man har samlat på sig och allt som man vill bli av med. Igår slängde jag minst tvåhundra kilo tidningar. Nä jag överdriver inte (jo lite), jag fyllde hela soprummet med dessa förbaskade blaskor. Så nu är det bara böckerna kvar, men böcker kan man ju inte slänga...eller kan man det? Helst hade jag velat skänka dem till någon glad person eller kanske sälja dem billigt till nått bokantikvariat där det jobbar en äldre herre med långt grått skägg och kofta stickad av fåraull. Men hur mycket tar man betalt för böcker? Tio för de stora och fem för de små, skynda på skynda på för nu ska flyttkarusellen gå. Oh ack ack ack...

Blocket är ju en kul kassako också. Vi har en hel del möbler som ska säljas samt en del teknikprylar så som stereo, högtalare och annat. Nu skulle man ju kunna tro att man kan lägga allt i en enda annons på blocket. Men nä nä nä, se det går inte! Varje pinal som man vill sälja måste läggas i rätt annonskategori. Så istället för en annons på blocket så blir vi nu tvungna att skapa tre annonser på blocket. En annons kostar tjugo kronor såvida man inte vill göra annonsen lite mer spännande och "säljande". Allt lull-lull kostar extra. Snälla Ia kan vi inte bara kasta skiten eller skänka bort det till Lions? De kommer ju och hämtar, gratis! För annars kommer vi få en jäkla massa korkade prutmail och skumma typer som ringer sent in på nätterna för att de är intresserade av vår hatthylla Jörgen. Jag vill inte snacka med nån skum typ halv två på natten och speciellt inte om vår fula hatthylla Jörgen.

Suck! Nu blev inlägget sådär långt igen. När man bloggar ska man hålla sig kort och koncis för att inte tappa läsarens intresse. Helst ska man skriva i ett Zen-liknande tillstånd. "Jag har ätit mat. Köttbullar och pasta. Det var gott." Jag är helt kass på att vara Zen, oftast. Nähä man kanske skulle börja tvätta de där jäkla fönstrena. Ja så får det nog bli, hur ser vädret ut? Nä men oj va soligt det är! Typiskt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar