söndag 26 september 2010

...om att inte vara girig.

Kom och köp!! Kom och köp!! Färska varor! Diverse varor! Kom och köp!!

Ja familjen Dahlbom håller på med ett litet projekt, litet men oändligt. Vi håller på att sälja av så mycket vi kan av alla de möbler som står och samlar damm i Fjälkinge samt en del av de saker som vi har här hemma i Mariapark. Det gäller allt ifrån stolar, bord, mynt, golfklubbor och tavlor. Att ta foton på grejorna är inte särskilt svårt, och att sätta in annonserna är inte heller särskilt svårt. Det som dock är svårt är att sätta priset på grejorna. Vad begär man för fyra jubileumsmynt i guld? Man letar lite på nätet och får ett hum men ska man tänka girigt eller ska man tänka att man vill bli av med "skräpet"? Oftast så vill jag bara bli av med skräpet men samtidigt vill jag inte skänka bort sakerna. Jag är definitivt inte girig och det tror jag skiner igenom när jag säljer två soffor för 200kr! Nä girighet är inget för mig. Då skänker jag nog heller till rätt person. Så kom och köp, kom och köp!! Ni vet vart jag finns. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar