onsdag 31 mars 2010

Poängställning

I'm all about my woman. Ni som känner mig vet (hoppas jag) att jag gör allt för att underlätta för min fru om hon mår dåligt eller behöver hjälp. Och nu när hon är gravid har hon mått illa, ibland är det mer, ibland är det mindre, oftast mår hon inte illa alls.

Så min fråga är...om ni fick ett erbjudande att få gå gratis till en hälsocoach under graviditeten för att slippa eventuella krämpor, illamåenden och annat ofog skulle ni då göra det? Eller skulle ni känna att ni eventuellt skulle missa en del av själva graviditeten? För vad jag har förstått så är det inte direkt en dans på rosor hela tiden.

För min egen del känner jag mig mest undanskuffad och underlägsen i frågan. Jag känner att jag inte kan tillgodo se min egen frus behov. Att någon annan månar om henne mer än vad jag gör, vilket jag har väldigt svårt att tro. Jag har inte ens hunnit förstå att jag ska bli pappa förrän någon annan läger sig i och ska ta bättre hand om min fru. Mamman till mitt barn. Jag kommer massera och trösta, stå bakom och ta hand om. Gud vet att jag under denna veckan (och många andra veckor också) har gjort precis allt som har jag har blivit bedd om. Kanske är jag överkänslig och överreagerar, men just nu har min roll som äkta man och pappa till mitt barn fått sig en törn.

Pappa Piraten - 0
Dåligt självförtroende - 1

Tack som fan och godnatt...nä jag känner fan inte för att önska er en godnatt. Jag säger bara natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar