fredag 19 mars 2010

Fökyyyld!!

Hemma från jobbet, sjukt tråkigt. Är förkyld som en galning, ont i halsen, kroppen, huvudet och lederna. Har precis bakat kladdmuffins som Malin har lärt mig. Får se hur det går och hur mycket snor de smakar. Här droppar det så det står härliga till! Ia mår bra, hon mår illa och har lite lite ont i korsryggen. Om jag blir sjuk och jag smittar Ia hur mycket påverkas pyret av det? Jag försöker att inte vara så nära Ia men det är svårt.

Fy fasen va det är trist att vara hemma, vara hemma och känna sig svag. Det suger! Om jag bara hade haft lite te, rom och honung så hade saken varit biff. Vart har man sina tyska kollegor när man behöver dem?

Så...morgonpasset i P3 lyssnas på. Hanna, Kodjo och Nour pratade precis med Martina. Martina har fått en liten go knodd som ska heta Juni. Fint namn faktiskt. Dock inte lika fint som Nora eller Julia. Men tänk om vi vår en liten grabb. Vad ska han heta då? Jag har fått fram några pojknamn som jag gillar. Svårt att övertyga Ia bara. Vad tycker ni? Vilket är det bästa pojknamnet?

  • Agaton
  • Jonathan
  • Erik
  • Jack
  • Max
  • Axel
  • Alve
Agaton och Alve gillar jag skarpt, men även Jack eller Axel. Bah! Man kan ju bli knäpp för mindre! Tjejnamn då? Nora och Julia har jag ju nämnt. Men finns det några andra fina?

  • Ebba
  • Klara
  • Julia
  • Nora
  • Meja
Ja vi får se vad det blir. Det kanske inte blir någon Nora eller Max eller Julia eller Agaton. Det kanske blir en Animal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar