tisdag 16 mars 2010

Pappa Piratens första inlägg.

16 november, då beräknas den lille komma ut. Hur jag vet detta? Inte fasen vet jag, men de där genierna på familjeliv.se vet! Jo för det har min fru sagt. Och även om jag må vara en landkrabbande sjöbuse med hjärtat utmed havet och blicken över horisonten så har jag en fru.
Och denna fru (den bästa av alla fruar kan tänkas) ska föda ett fint och hälsosamt sjöbusebarn den 16'e november.

Det känns otroligt overkligt, nästan som om man skulle ha druckit en skvätt för mycket av romen. Romen som för övrigt intas med måtta då frun min inte klarar av doften...eller i hennes fall, stanken. Stanken gör att hon mår illa.

För de blir tydligen lite känsliga, de däringa kvinnofolket när de är på tjocken...gravida. Må illa, grina illa och ja må illa. Tydligen har det att göra med hormonerna. Vad nu en massa människor som tror på Gud och Sista Dagars Heliga (???) har med min fru att göra går över mitt förstånd, men det är klart jag har svårt för att lära mig hur jag räknar ut knop också så det är kanske inte så konstigt?!

Måtte ungen komma ut välbehållen och frisk bara så är jag mer än nöjd. Sen får vi se hur det går med uppfostrandet och olydigheten. För visst kommer det bli en olydig unge, olydig fast med hjärtat på rätt ställe. Precis som jag var när jag var en liten parvel, max två skitar hög och med skruvlockar som om de satt på självaste Guldlock.

Nog nu. Nu är det kojs som hägrar, annars blir det päx i hätten som farsan sa. John Blund kommer väl snart kan jag tänka och då vill jag inte vara uppe. Jag har hört att han gnuggar sand i ögonen på folk. Otrevlig typ det där!

Gnatt gnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar