onsdag 9 juni 2010

...om dem man tycker om.

Det finns vissa människor här i livet som man tycker om mer än andra. En syster, bästa vän, mentor, en mor. Jag har tur. Jag har många människor i mitt liv som jag tycker om, jag kan till och med säga med rak dock smärtande rygg säga att jag älskar flera av dess människorna. Mina absoluta närmaste vänner, min familj, deras barn, min fru, mitt barn. Vad skulle jag ta mig till om det hände er någonting? Om någon av er plötsligt skulle fattas mig, fattas oss. Hur skulle livet te sig? En ständig smärta att bära i hjärtat eller en glädje över de minnen man har? Det är många jag genuint saknar och vissa jag ofta längtar efter. I flera flera år har jag önskat och drömt om att få ha er alla under ett och samma tak. Bara så att jag vet att ni är där, att ingenting kan hände er. Jag har tyvärr inte det stora taket och jag kan inte heller vaka över er. Någonting jag faktiskt kan göra dock, är att bära med er i mitt hjärta. Där är taket milalångt och jag ser allt.

Tack för att ni finns.

tisdag 8 juni 2010

...om att glömma saker.

Jag hade en massa bra grejor som jag tänkte att jag skulle skriva olika inlägg om idag. Kommer jag ihåg vad något av dessa inläggen skulle handla om? Nope! Jag har glömt allt! Antingen börjar jag bli gammal eller så tar de här gråa hårstråna ut sin rätt i förtid. Damn you Jay Leno hairdo!

Jaja, medan jag ändå kom in på tråkiga saker att säga så kan jag ju fortsätta med denna lilla raden. 100kr till den som vet vilken låt det kommer ifrån.

...imorgon är en annan dag!

Gnatt!

måndag 7 juni 2010

Varför är det så svårt att sätta titlar på inlägg?

Jodå hjärtljuden va bra. Hon barnmorskan, hon hittade direkt! "Ungefär här brukar det vara" DUNK DUNK DUNK DUNK!! Haha, vår dotter eller son eller kakmonster har ett starkt hjärta, eller så skruvade hon upp den där lyssnamskinen/grejan så att vi skulle höra riktigt. 148 slag sa hon. Är det 148 slag i minuten? Ungefär som på en bil eller en hårddisk? 5000rpm och allt det där ni vet. Jaja, hur som helst så hörde man väldigt tydligt. Helt galet att det faktiskt finns en liten liten människa där inne. En människa som efter ett tag kommer vara rädd för tomten, springa efter fotbollar, leka med dockor eller tälja pilbågar ute i skogen...som pappa gjorde med mig.

Kul förresten att fler börja hitta fram till bloggen genom fejjan. Tänk hur det va innan. Vad gjorde vi utan facebook? Jag menar Lunarstorm sträcker ju sig enbart till barn och människor med en mindre utvecklad hjärna. ;) Skojar bara! Visste ni förresten att Lunarstorm från första början hette Stajl och döptes sedan om till Stajlplejs, för att senare byta namn till Lunarstorm...eller om det först va Stajlplejs och sen Stajl. Äh struntsamma...nu vet ni iallafall!

23.59, dags att krypa ner till sängs kanske. Det är ju en dag imorgon också!


..."det är ju en dag imorgon också!" Riktigt tråkigt sagt. Gnatt!

tisdag 1 juni 2010

Hjärtljud

Imorgon beger vi till Najaden här i HBG för att få lyssna på lillknoddens hjärtljud. Jag är förbannat nervös och till och med lite orolig, tänk om vi inte hör några hjärtljud. Nej så kommer det såklart inte bli! Tänk om vi hör två hjärtljud?! Fy fasen va tufft!

Hoppas att de även säger vilket kön lillknodden har, jag är så jäkla nyfiken. Ia berättade innan att hon tappade någonting på golvet varpå hon kände att det ryckte till ganska rejält i magen. Helt galet att det finns ett litet litet liv där inne. Jag vill att det där lilla lilla livet ska komma ut till solen nu! Har noll tålamod. Men men, får vänta några månader till helt enkelt.

Vi får passa på och fixa till barnkammaren vetja! =)

lördag 8 maj 2010

Tvättdax!

Tvättdag idag, måttligt roligt men det måste göras jag har nämligen inga fillingibraxor kvar. Hur som helst...som alltid delar jag upp tvätten i mörkt, rött, vitt, sängkläder och handdukar. I med varje hög för sig och sen är det klart. Men idag när jag tömde maskinen på den mörka högen så får jag till min förvåning se mina hörlurar till iphonen ligga i tvättmaskinen. Jag har tvättat mina hörlurar! Gaah! Så nu har man duktigt rena hörlurar som både luktar gott och ser nytvättade ut och även har en bättre basåtergivning. Jodå hörlurarna klarade av en maskintvätt på 40° i 57 minuter. Inte visste jag att även Apples "öppna" produkter var vattentäta, Way to go Apple! =)

måndag 3 maj 2010

Phu!

"Toppen! Då kan jag räkna med att Kapten kan styra min båtarmé när jag ska ta över världen?"

Jodå Lady Di, det kan du ge dig på att jag kan göra. Idag tog jag nämligen det där jäkla förarintyget. Det trodde jag aldrig! När han "rättargubben" satt och rättade mitt prov hade jag hjärtat i halsgropen. Men det gick, har dock inte en aning hur pass bra det gick för han rättade i en rasande fart. Nästan lika snabbt som 70knop/timmen! Så nu är det ju möjligt att vi faktiskt kanske ses ute på de sju haven. Jag ska nämligen leta upp Svarta Pärlan (the Black Pearl), vi behöver ju havets absolut snabbaste skepp om du ska ta över världen Di. ; )

Nästa måndag ska jag stanna upp på jobbet vid fyra och fråga mig en sak; Ska jag till båtkursen idag!?! Nej tänk för att det ska jag inte!! Jag ska hem och dricka mig redlös på rom och cola.
Precis som en riktig pirat!

söndag 2 maj 2010

Plugga på helgen suger!

Så nu är alla lektionerna för båtförarintyget slut och imorrn är det tenta. Kommer jag klara det? Förmodligen inte. Jag är inte byggd för att plugga med böcker eller frågeformulär, prov eller lektioner där en lärare står rätt upp och ner och maler det man bör lära sig. Ska jag lära mig så måste jag få lägga labbarna på det som jag ska lära mig om. Nu i detta fallet hur man ska gå tillväg när man ska föra en båt över vatten.

Har jag lärt mig någonting? Jo det är klart att jag har men frågan är om det är tillräckligt för att jag ska reda ut tentan. Oftast så lär jag mig fullständigt onödiga saker, nu kan jag ju tänka mig att ingenting av all den information som man kan hämta i de tio första kapitlen i boken Fritidsskepparen är av onödigt slag. Jag kan nämligen påstå att båtfolk verkar vara de mest anal människorna som finns. Bara en sådan sak som hur flaggan ska hissas på båten finns med som en punk som man faktiskt ska kunna för att klara båtförarintyget. Vad det nu har för relevans, hur flaggan är hissad, när båten står i lågor och jag har två stycken av min besättning som har fallit överbord.

"Jo Herr Dahlbom, nu gjorde helt rätt i ert agerande under de svåra förhållanden och vi skulle ha gett dig fullständigt rätt i tingsrätten om inte din flagga hade varit FELHISSAD! Döm honom till kölhalning och 50 000 dagsböter! FÖR DU VET VÄL ATT UTE PÅ SJÖN ANVÄNDER MAN SUNT FÖRNUFT!?! Att hissa flaggan upp och ner klockan tre på natten faller INTE under sunt förnyft! För bort honom!!"

Jodå så ser det ut. Skepp och hoj alla sjörövare där ute! Håll undan för mig på de sju haven för om sanningen ska fram så kommer jag förmodligen inte kunna hålla undan för er!