lördag 8 maj 2010

Tvättdax!

Tvättdag idag, måttligt roligt men det måste göras jag har nämligen inga fillingibraxor kvar. Hur som helst...som alltid delar jag upp tvätten i mörkt, rött, vitt, sängkläder och handdukar. I med varje hög för sig och sen är det klart. Men idag när jag tömde maskinen på den mörka högen så får jag till min förvåning se mina hörlurar till iphonen ligga i tvättmaskinen. Jag har tvättat mina hörlurar! Gaah! Så nu har man duktigt rena hörlurar som både luktar gott och ser nytvättade ut och även har en bättre basåtergivning. Jodå hörlurarna klarade av en maskintvätt på 40° i 57 minuter. Inte visste jag att även Apples "öppna" produkter var vattentäta, Way to go Apple! =)

måndag 3 maj 2010

Phu!

"Toppen! Då kan jag räkna med att Kapten kan styra min båtarmé när jag ska ta över världen?"

Jodå Lady Di, det kan du ge dig på att jag kan göra. Idag tog jag nämligen det där jäkla förarintyget. Det trodde jag aldrig! När han "rättargubben" satt och rättade mitt prov hade jag hjärtat i halsgropen. Men det gick, har dock inte en aning hur pass bra det gick för han rättade i en rasande fart. Nästan lika snabbt som 70knop/timmen! Så nu är det ju möjligt att vi faktiskt kanske ses ute på de sju haven. Jag ska nämligen leta upp Svarta Pärlan (the Black Pearl), vi behöver ju havets absolut snabbaste skepp om du ska ta över världen Di. ; )

Nästa måndag ska jag stanna upp på jobbet vid fyra och fråga mig en sak; Ska jag till båtkursen idag!?! Nej tänk för att det ska jag inte!! Jag ska hem och dricka mig redlös på rom och cola.
Precis som en riktig pirat!

söndag 2 maj 2010

Plugga på helgen suger!

Så nu är alla lektionerna för båtförarintyget slut och imorrn är det tenta. Kommer jag klara det? Förmodligen inte. Jag är inte byggd för att plugga med böcker eller frågeformulär, prov eller lektioner där en lärare står rätt upp och ner och maler det man bör lära sig. Ska jag lära mig så måste jag få lägga labbarna på det som jag ska lära mig om. Nu i detta fallet hur man ska gå tillväg när man ska föra en båt över vatten.

Har jag lärt mig någonting? Jo det är klart att jag har men frågan är om det är tillräckligt för att jag ska reda ut tentan. Oftast så lär jag mig fullständigt onödiga saker, nu kan jag ju tänka mig att ingenting av all den information som man kan hämta i de tio första kapitlen i boken Fritidsskepparen är av onödigt slag. Jag kan nämligen påstå att båtfolk verkar vara de mest anal människorna som finns. Bara en sådan sak som hur flaggan ska hissas på båten finns med som en punk som man faktiskt ska kunna för att klara båtförarintyget. Vad det nu har för relevans, hur flaggan är hissad, när båten står i lågor och jag har två stycken av min besättning som har fallit överbord.

"Jo Herr Dahlbom, nu gjorde helt rätt i ert agerande under de svåra förhållanden och vi skulle ha gett dig fullständigt rätt i tingsrätten om inte din flagga hade varit FELHISSAD! Döm honom till kölhalning och 50 000 dagsböter! FÖR DU VET VÄL ATT UTE PÅ SJÖN ANVÄNDER MAN SUNT FÖRNUFT!?! Att hissa flaggan upp och ner klockan tre på natten faller INTE under sunt förnyft! För bort honom!!"

Jodå så ser det ut. Skepp och hoj alla sjörövare där ute! Håll undan för mig på de sju haven för om sanningen ska fram så kommer jag förmodligen inte kunna hålla undan för er!

torsdag 15 april 2010

iPad!

Jag vill också ha!!
Jag vill också ha katt!!!

lördag 10 april 2010

Jag är med i gamet...litegrand.

Härromdagen såg jag hur verkligen hur den lille hade hittat sig en plats hos min fru. Hennes mage var förändrad och jag såg det! Innan så har jag tittat och tittat men inte märkt någon direkt skillnad. Ja, hon är gravid det syns men jag har inte sett det så tydligt om jag såg härromdagen. Det var helt otroligt, helt plötsligt kände jag mig otroligt delaktig och stolt över att mitt barn fanns där inne. Väntandes på att få komma ut och hälsa på oss, krama om oss och skratta med oss. Jag längtar.

tisdag 6 april 2010

Min uppkoppling funkar igen!!

Woho!! Ringde till ComHem för att få hjälp med min sega uppkoppling. Först blev jag bortkopplad mitt under samtalet med kundtjänst, men sen gick det bra. Och jäklar vilken fart det har blivit på uppkopplingen nu. Skönt som tusan! Så nu kan man börja surfa som vanligt igen.

Nu när man har en liten unge på väg så blir ju bostadsfrågan desto mer prioriterad. Vi letar och letar men vart vi än vänder oss så är det antingen för schaskigt eller för dyrt. Men så för bara nån timme sedan, då hittade jag en trevligt objekt i Maria park här i Helsingborg. Kanske en aningen för dyrt men om man ska jämföra med andra priser så är det ju superbilligt!

Sen är ju frågan hur praktisk själva planlösningen är. Vad tror ni, skulle det gå att ha en liten liten knodd här i boet? Klicka länken! Bottenvåning, Övervåning.



Hej och hå och en flaska strörååååm!


onsdag 31 mars 2010

Poängställning

I'm all about my woman. Ni som känner mig vet (hoppas jag) att jag gör allt för att underlätta för min fru om hon mår dåligt eller behöver hjälp. Och nu när hon är gravid har hon mått illa, ibland är det mer, ibland är det mindre, oftast mår hon inte illa alls.

Så min fråga är...om ni fick ett erbjudande att få gå gratis till en hälsocoach under graviditeten för att slippa eventuella krämpor, illamåenden och annat ofog skulle ni då göra det? Eller skulle ni känna att ni eventuellt skulle missa en del av själva graviditeten? För vad jag har förstått så är det inte direkt en dans på rosor hela tiden.

För min egen del känner jag mig mest undanskuffad och underlägsen i frågan. Jag känner att jag inte kan tillgodo se min egen frus behov. Att någon annan månar om henne mer än vad jag gör, vilket jag har väldigt svårt att tro. Jag har inte ens hunnit förstå att jag ska bli pappa förrän någon annan läger sig i och ska ta bättre hand om min fru. Mamman till mitt barn. Jag kommer massera och trösta, stå bakom och ta hand om. Gud vet att jag under denna veckan (och många andra veckor också) har gjort precis allt som har jag har blivit bedd om. Kanske är jag överkänslig och överreagerar, men just nu har min roll som äkta man och pappa till mitt barn fått sig en törn.

Pappa Piraten - 0
Dåligt självförtroende - 1

Tack som fan och godnatt...nä jag känner fan inte för att önska er en godnatt. Jag säger bara natt.